fredag den 17. januar 2014

Brunch på den sunde måde!

Skal du ha gæster i weekenden?

Vi kender alle fristelsen når vi er ude til brunch. Det overdådige bord med alverdens lækkerier, der bare venter på at blive øset op på din tallerken og nydt med spandevis af juice og sort kaffe. Betyder det så at du skal undvære alt det hvis du går op i kost og træning? Naturligvis ikke!
Lige nu lever jeg på en kostplan, men én dag om ugen har jeg et af de såkaldte "spisemåltider". Jeg har i fællesskab med min træner Amanda Louise talt om ikke at have "cheat", da det hurtigt inviterer til overspisning af en masse usund mad og det kan ødelægge den gode rytme i løbet af ugen. I stedet slipper jeg strukturen lidt, men nyder masser af sund mad. 

Mine studieveninder og jeg udnyttede mit første spisemåltid til at lave den lækreste brunch med nærende, gluten/sukkerfri, men meget smagfulde lækkerier! Måske kan vores kreationer være inspiration til dit næste brunchbord.

Stenalder muffins

Du kan bruge de kerner og nødder du har lyst og mængderne er lidt på slump. Bland i en skål:
  • ca. 100 gram valnødder
  • ca. 100 gram mandler
  • ca. 50 gram sesamfrø
  • ca. 50 solsikkekerner eller græskarkerner
  • En knivspids salt
  • En spiseske Fiberhusk
  • Lidt vand og/eller 1 spiseske olie
  • 4-5 æg
Bag i små muffintoppe i 25-30 minutter ved 165 grader. Vi fik 16 muffins ud af portionen og nød dem med pålæg og ost. De er også fantastiske dagen efter i madpakken, til morgenbordet eller som snack.


Kakao proteinpandekager med hyttesost

Bland i en skål:
  • 2 bløde bananer
  • 1 scoop proteinpulver med chokoladesmag
  • 2 spsk. hytteost
  • 1 spsk. Fiberhusk
  • En smule vand hvis dejen er for tyk
Bag pandekagerne på en varm pande og spis dem som de er eller med en hurtig hindbærpué. Tø en pose hindbær op, tilsæt lidt vanilljepulver, lidt sødemiddel, en knivspids salt og evt. lidt hvid balsamico. Nyd!


Frugt smoothie

Fordi det er weekend og du skal forkæle dig selv, så sæt en lille smoothie med lækre frugter på menuen! Bland 1-2 bananer med lidt frosne bær, lidt appelsinsaft og et par spiseskeer skyr. Du kan eventuelt tilføje 1 scoop proteinpulver med vaniljesmag. Det giver en tøset og fin lyserød smoothie, men hvis du har mænd på besøg kan du altid tilføje lidt frisk spinat for ekstra vitaminer og en lidt mere maskulin farveskala ;)

Dette indlæg findes også på Fitnesseliten.dk - husk at rabatkoden "warrington" giver 15% rabat i deres webshop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar