lørdag den 25. januar 2014

Fødselsdags cheat treat på Raw 42.

Kage skal der til.. af den rå slags!

I går fyldte jeg 24 år gammel og det skulle naturligvis fejres! For at være helt ærlig har jeg ikke cravet alkohol siden nytår og jeg så derfor ingen grund til at holde stor fest på min fødselsdag. Det blev til en hyggelig veninde-date i stedet for og sund, men ikke vejet af, middag med min kæreste om aftenen. Man kan mistænke at er jeg blevet 84 og ikke 24 år, men lige den dag var det hvad jeg havde lyst til! Om et par uger holder jeg en fest, men det bliver på sukkerfri Redbull for mit vedkommende. Og jeg føler mig ikke kedelig af den grund ;) Er du interesseret i alkohol og træning, så kan jeg anbefale dette rigtig gode blogindlæg fra Fit is the new skinny.

Cafe 42 Raw ligger på Pilestræde i indre København og kan virkelig anbefales! Min veninde og jeg nød vores kager i fulde drag og benyttede os af chancen til at dele - det kan nemlig være svært at vælge! Vi fik en muffin på mandelmel med figner og valnøddet, en "energybomb" med abrikoser og en helt fantastisk chokolade/dadelkage med orange.



Raw er sundt - med måde!

Sundhed er selvfølgelig et vidt begreb, der både afhænger af hvem du er, hvad du laver, hvad du normalt spiser og hvad dine mål er. Derfor er det naturligvis også meget relativt at kalde raw kager for sunde. Min holdning er, at de indeholder en masse gode næringsstoffer, smager fantastisk og mætter. De er også stort set altid gluten og sukkerfri, hvilket min mave er ganske godt tilfreds med.  Det er på plussiden og derfor elsker jeg at spise dem. Hvorfor jeg så ikke gør det dagligt (eller ugentligt), er fordi de indeholder mange kalorier og fedtstoffer. Jeg vil stadig kalde dem for sunde pga. hvor kalorierne og fedtet kommer fra - nemlig gode og naturlige råvarer.


Derfor ser jeg rawfood som perfekte "refeed/treat/cheat" måltider og det var præcis hvad jeg havde haft lyst til længe, så derfor faldt valget på dem til min fødselsdag. Ifølge min kostplan har jeg ugentligt 1 valgfrit spisemåltid med valgfri dessert. Nu var det her jo reellt set en dessert, men min aftensmad var 150 gram oksekød med grøntsager, så jeg valgte også at spise en sund dessert bagefter fordi det var min fødselsdag og fordi jeg havde lyst. Valget faldt på min yndlings "Wannabe snickers dessert" - den kan anbefales!

Hvad vælger i på cheat/treat dage?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar