lørdag den 11. januar 2014

En dag i mad - nu med kostplan

Hvad får jeg at spise? 

Jeg har jo startet et mere målrettet forløb mod Bikinifitness 2015 og er i den forbindelse nu på kostplan. I øjeblikket skriver jeg eksamen, så det er en ekstra udfordring at få det hele til at gå op i en højere enhed, men min studiegruppe er heldigvis meget søde og forstående. Det kræver en masse forberedelse, men behøver ikke være besværligt at få sund mad dagen lang. Lige nu spiser jeg 6 måltider dagligt og får masser af energi til at blive stor og stærk!

Et eksempel på en dag i mad:

Morgenmad:
Glutenfri havregryn med et scoop whey 100 med chokoladesmag og hakkede mandler.
Det tager max. 5 minutter at lave, mætter og smager godt! Nogle dage laver jeg en omelet for at variere morgenmaden, men det er mest hvis jeg har god tid.

Efter træning:
En shake med whey 100, også med chokoladesmag, og 3 riskiks

Frokost 1:
Kyllinge bryst, brune ris og en masse grøntsager!

Det kan let forberedes i forvejen og jeg har allerede en portion stående i køleskabet til i morgen. Jeg kunne sagtens spise det samme til næste måltid, men vælger at variere måltiderne lidt. 

Frokost 2:
Tun, grøntsager og hakkede mandler

Det måltid er nok det jeg har sværest ved, da jeg er vant til at spise snacks om eftermiddagen og hygge mig lidt med det, finde hvad jeg har lyst til osv. Nu er det mere et "rigtigt" måltid igen sidst på eftermiddagen og det kræver tilvænning. 

Aftensmad:
Fedtfattige oksekødsfrikadeller og et bjerg af grøntsager penslet med olie

Sen aften:
Skyr med bær, hvilket nu heldigvis kan købes direkte i butikkerne! Det er for dyrt i længden, men smager helt fantastisk. Dertil nødder og et halvt æble!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar